MUTLULUK VE HUZURUMU ARIYORSUN ? >>> ÇALIŞ + İYİLİK YAP + ŞÜKRET |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Servis Esnafının Sessiz Çığlıkları |
|
|
SERİSVÇİLER 15 AGUSTOS TOPLANTISI
DÜNYA SENDİKA ÖNDERİ
İSMAİL TOPKAR İLE KURTULUŞUMUZ
|
|
|
|
|
|
İstanbul Büyükşehir Belediyesi servis aracı sahiplerini “Sahte güzergah belgesi” konusunda uyardı. Belediye yetkilileri güzergah kullanım belgelerinin sahtelerinin yapıldığına dikkat çekti.
Servis araçlarının İstanbul’da taşımacılık yapabilmeleri için verilen “Güzergah kullanım izin belgelerinin “ sahtesi yapıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada son günlerde sahte güzergah kullanım belgesinin arttığına dikkat çekildi. Açıklamada sahte evrakla taşımacılık yapan servis aracının sahibi ve sürücüsü hakkında cezai işlem yapılacağı belirtildi.
Yetkililer servis aracı sahiplerinin sahte belge ile gerçeğini ayırt edebilmesi için püf noktalarını da verdi. Toplu Ulaşım Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından verilen güzergah kullanım izin belgesinde seri numarası ile bandrol seri numarasının aynı olduğuna dikkat çeken belediye renk ve teknik özellikler ile de sahte evrakların kolayca anlaşılacağına dikkat çekti. Diğer taraftan sahte belge ile yakalanan servis aracına bir daha izin belgesi verilmemesi de söz konusu.
Servis araçlarının kullandığı belgeler için 60 Lira ile 78 lira alınırken sahte evrakları düzenleyip servis araçlarına pazarlayanlar bunun kat be kat üzerinde bedeller alıyorlar. Yani, bir servis aracı sahibi belediyeden en fazla 78 liraya alabileceği izin belgesi için hem daha fazla ücret ödüyor, hem de yakalanması halinde izni iptal edilebiliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü yetkilileri servis aracı sahiplerinin mağdur olmaması için gerekli bilgileri belediyeden almaları gerektiğine dikkat çekiyor.
www.tasimacilar.com
|
|
|
|
|
|
bunlara sebep belediyenin kendisidir. Benim arabam iki aydır işsiz. Hangi 78 tl yok sağlık belgesi tam teşekküllü hastaneden 40 tl yok ticaret odasından faaliyet belgesi yıllık aidatını yarımamışsan 110 tl artı faaliyet belgesi 3 tl. Yok hostes belgeleri bir 50 100 de öyle he şimdi sorarım ben yine hangi 78 tl??toplasanız bu masrafları bir yol belgesi en az 300 400 tl aksini ispat eden belediye yetkilisi çıksın karşıma? benim arabam günlük 70 80 tl ye çalışıyor nerde adalet?? ve ben batmışım belediyemi kurtaracak beni servis işini yeni almışım yol belgem henüz çıkmamış ben ticaret odasından aldığım belgeyle bu işi yaptığımı yasal olduğunu ispatlamama rağmen polis arkadaşlar benim arabamı bağladılar. Benim arabam zaten zararına çalışıyor benim günümü kim kurtaracak bu işi yasal olarak yaptığımız belliyken neden benim arabam bağlanıyor belediye neden sadece parayı alıp kenara çekiliyor yeter artık yaptıkları insanları sahteciliğe teşvik edenler belediyelerin ta kendileridir... |
|
İsmail Keser / 10.08.2009 19:46:13 |
|
Bittik.Nedeni İBB nin İst. da ,yalnız servislere tahdit kanununu uygulamaması. Konuyu BağımsızYargı çözecek. İlk ve tek servis sendikamız Sertaş sen konuyu yargıya taşıyor.Dünya Ve Ülkemiz Sendikacılık Duayeni Sn.İsmail Topkar ın katılımıyla;Sendika Kongremize alınteri sahipleri davetlidir. 15.08.2009 C.tesi Saat.10.30 E-5 Pendik Köprüsü. Petrol Ofisi yanı. Pendik-Koop salonu |
|
Sertaş SEN / 10.08.2009 23:53:08 |
|
|
|
|
|
|
2008-2009 eğitim-öğretim yılı geçtiğimiz ay başladı. Zamlar yapıldı, trafik akışını sağlamak için gerekli önlemler alındı… Peki servisçilere hayatlarından memnun olup olmadıkları soruldu mu? Buyurun…
Okulların açıldığı ilk üç gün İstanbul’da zaten var olan trafiğin daha da artmaması için İETT, özel halk otobüsleri, vapurlar, deniz motorları, metro ve hafif metrolardan belirli saatlerde ücret alınmaması, İETT’nin 800 ek otobüs seferi koyması, trafik akışını sağlamak için 7 bin polisin görev yapması ve ana arterlerde bin zabıta memurunun trafik ekiplerine yardımcı olması gibi belediye tarafından bir çok önlem alındı. Trafik birkaç günlüğüne olsa da rahatladı, herkes gitmesi gereken yere yetişti ve görevlerinin ilk günü servisçiler daha rahattı.
Servisçinin yaşadığı sıkıntı sadece trafik sıkışıklığı değil. 2008-2009 eğitim-öğretim yılında servisçiyi bekleyen bir sürpriz vardı taleplerinden düşük zam haberi.
İstanbul Ticaret Odası tarafından yüzde 29, İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği tarafından ise yüzde 28 fiyat artış talebi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Ulaşım Koordinasyon Merkezi’nin (UKOME) yaptığı görüşmeler sonucunda kabul edilmeyerek, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında yapılan zam yüzde 14 olarak bildirildi.
Peki, dünyanın en pahalı benzinini kullanan ülke olan Türkiye’nin servisçisi bu zamla maliyetlerini karşılayabiliyor mu? UKOME bu kararı tüm bunları göz önünde bulundurarak mı aldı?
Servisçiler alınan bu kararı nasıl değerlendiriyor?
Levent Birant-İstanbul Toplu Taşımacılar Birliği Derneği Başkanı
Sezon beklentilerimizin altında bir tarife ile başladı. Bizim yüzde 29 talebimiz, Esnaf Odası’nın yüzde 28’lik talebi vardı. Yüzde 38-40’a varan bir yakıt zammı, yüzde 16’ya varan enflasyon var. Bu zamla ciddi sıkıntılar yaşayacağız ama öğrenciler bizim öğrencimiz, mecburen taşıyacağız. Öte yandan operasyonel anlamda bir sıkıntı yaşanmadı. Her sene bir önceki seneden daha iyiye gidiyor. Özellikle okulların başladığı sabah trafikte ciddi bir rahatlama vardı. Burada önemli bir payımızın olduğunu düşünüyorum.
Ali Bayraktaroğlu-Aziz Baş İlkem Turizm
İstanbul Belediyesi’nin aldığı tedbirler bu sezon çok işimize yaradı. Açılış ile beraber hiç trafik sancısı yaşamadan kazasız, belasız çocuklarımızı ulaştırdık. Problemsiz bir taşıma sezonu geçireceğimize inanıyoruz. İstanbul Toplu Taşımacılar Birliği Derneği, İTO 89 ncu Komite, UKOME Ulaşım Koordinasyon Merkezi birlikte çalışarak daha doğru işler yapmak için kararlar aldırmaya çalışıyoruz. Ayrıca, İstanbul Toplu Taşımacılar Birliği’ne seslenmek istiyorum. Toplu taşımaya, öğrenci taşımacılığına yapmış olduğunuz zam bir yıllık mazota gelen zam ile örtüşmüyor. Hak ettiğimizi alamıyoruz.
Hakan Orduhan-İstanbul Toplu Taşımacılar Birliği Derneği Okullardan Sorumlu Başkan Yardımcı
Okul sezonu sıkıntılı başladı, sektör beklediği fiyat artışını alamadı. Dolayısıyla bu konuda endişeliyiz. Okul servisleri en değerli varlıklarımızı taşıyan araçlar. Bu konuda beklenilen gelir kazanılamadığı için güvenlik, kalite unsurlarında eksilmeler olacağından endişe ediyoruz. Çünkü insanlar artık geçinemiyorlar, ayakta kalma savaşı veriyorlar. Onun için sezon kötü başladı diye düşünüyorum. Bu arada akaryakıt fiyatları sektörü ciddi derecede etkiledi. Önlenemeyen bir yükseliş var. Bu yükseliş ilerideki günlerde de olacak ve sıkıntılar daha da tetiklenecek. Öte yandan araçlarımız eskiyor, yenilenme zamanı gelecek ve biz araçlarımızı yenilemede güçlük çekeceğiz. Sektörün deneyimli insanlarını bu sektörde tutmak lazım. Ancak kazançları dolayısıyla deneyimli insanlar çekilmeye başladı. Yerlerini daha amatör insanlara bırakmaya başladılar, bundan dolayı da oldukça endişeliyim. Önerdiğimiz bir proje var. Okul servisi yapanlara özel bir ehliyet, sertifika verilmesi, bir statü getirilmesi, kişilerin sayısının sınırlandırılması. Bu projenin hayata geçirilmesi ile ilgili bu sene çalışmalarımız olacak.
Erol Uyanık- Erkoç Turizm
İstanbul gerçekten büyük bir metropol, burada taşıma yapmak düşünüldüğü kadar kolay değil. Bu sene ki taşımada fiyatlandırmada, belediye ile yapılan görüşmelerde istemiş olduğumuz rakamların altında. Fiyatlandırma yapıldığı zaman 18+1 araçlarda değerlendirme yapılıyor, fakat bizler 12 veya 13 kişi taşımaktayız, artı hostes farkı bu ek bir külfet getiriyor. Bunların düzenlenmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Şifa ŞEN/Zekai EROĞLU
www.tasimacilar.com
|
|
|
|
|
|
Bir çok büyük firma biz kaliteli taşımacılık yapıyoruz diye katiyetle ukome nin fiyat listesine uymuyor ve toplanan paranın 2/5 ini şöföre veriyor.Esas tehlike sürücüler bunlar evlerine bir çorba parası veremeden evden çıkıyor.Önemli olan insanlara özel belgeler bir çok kağıtlar verip okul servisciliğini kısıtlamak yerine İstanbuldaki servislere tahdit koymaktır.Zaten Türkiyede bir tek İstanbul kaldı tahdit koymayan.Tahdite karşı çıkanlar bile İzmitte plaka topladılar. Bu güne kadar tahdit getirmeyen belediyelerinde bu seçimlerde işi zor. Bütün sürücüler belediyeye ,ukomeye kırgın.Bu kırgınlığı gidermek seçimlere girmeden belediyelerin elinde.Anlayan anlamıştır.Sürücülere ALLAH yardım etsin.Her sürücü gerçek mağdur. |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 08.10.2008 22:08:12 |
|
her eğitim sezonu bütün servis şöförleri binbir umutla işlerine başlıyorlar fakat hiçbirservisçi umduğunu bulamıyor okullarda her veli ve okul idaresi sonmodel araçlar istiyorlar servisciler bunları esas alarak sonmodel araçlarla iş yapmak için banka kredileriyle borçlanıp üstüne durmak bilmeyen mazotzamlarıyla boğuşup birde birsürü evraklarla uğraşıp para kazanmaya çalışıyorlar buduruma gerçekten bir çözüm bulmaklazım yetkililere sesleniyorum servisçiler sadece bankalara parakazandırıyorlar buduruma dur diyecek biri olmassa istanbulda okul servisleri olsun personel servisleri olsun çalışacak araç veya servisçi bulamayacaklar. |
|
Avni İNCE / 09.10.2008 11:22:00 |
|
ALLAH ım ülkemizden gelmiş geçmiş tüm idarecilerimizin,ve deveyi hamuduyla yutan üç beş firma sahiplerinin yüzbinlerin geçim kaynağı olan bu meslek grubuna yaptığı zulmü onların yanına bırakmayacaktır,ahirete itikal ederlerken yanlarına bizden sömürdükleri paralarıda alsınlar orada kurtuluş akçesi olarak verirler!!!!! |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 09.10.2008 12:40:25 |
|
sandalcının vapurcunun taksicinin minibüsçünün UKOME Krallığı tarafından belirlediği fiyatlarla çalıştığı şu istanbulun en saf en cesaretsiz en bilgisiz olma ve kalma yolunda ısrar eden hiç bir zaman kendine ve sektör sorunlarına zaman ayıramayıp bu hallerde kalarak batma yolunda elinden geleni yapan ey servisçi esnafı ve firmaları uyanma hak arama mahkemeye verme sesli konuşma okullara para yedirmeden velinin cebinde hakkımızı bırakmadan fiyat birliğine giderek X kişilerin hizmet verdiği okullardaki 50 ytl lik fiyatlarla kıyaslanmadan bankalarda hastahanelerde eskisi gibi itibarlı olma zamanımız gelmedi diyorsanız aynı kulvarda koşun ben bu kulvarda olmak ve koşmak istemiyorum çünkü baba dede mesleği olan bu sektörde kalırken savaşıp hakkımı almak için kulvar değişip uyanık ve istediğini almaya savaş verebileceklerin kulvarında koşuyorum bilgiyle teknoloji ile güncelleme ile kimsenin hakkını yemeden teri soğutmadan ödemelerimi yapıp alacağımada şshin gibi bakarak Sevgiyle kalın murat erdoğan 0 533 666 44 44 |
|
murat erdoğan / 09.10.2008 23:06:5 |
|
|
|
Plakalara tahdit gelmeyecek |
|
|
|
|
|
|
|
İBB Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü servis araçları plakalarına tahdit uygulamasına yönelik bir açıklama yaptı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü tarafından servis araçları plakalarına tahdit uygulamasına yönelik yapılan açıklama da böyle bir çalışma olmadığı belirtilirken, vatandaşların konuyla ilgili daha dikkatli olması gerektiği vurgulandı.
Son günlerde İBB’nin servis araçları plakalarına tahdit uygulanması ve bunun için para topladığı yönünde kamuoyunda dolaşan söylentilere cevap veren Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, açıklamasında böyle bir çalışma yapılmadığını kaydederek şu ifadelere yer verdi:
“Servis araçları plakalarına tahdit uygulamasıyla ilgili yapılan bir çalışma bulunmamaktadır. Bu nedenle; art niyetli ve maksatlı çevrelerin rant elde etmek için yaydığı bu tür söylentilere itibar edilmemesi, vatandaşlarımızın mağdur olmamaları için benzer yazı, söz ve haberlere inanmaması, konu ile alakalı sağlıklı bilgilerin İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü’nden alınması önemle rica olunur”
www.tasimacilar.com
|
|
|
|
|
|
servis işi öyle bir hale geildiki plakalara tahdid gelmemesini esnafın faydasına oldugunu dşünen belediye yetkililleri ito yetkililileri ve meslek odaları bu işi ne biliyorlar nede tanıyorlar...bir kerede bizi yani bu işi sırtlanan esnafı dinleyin ...elinizdkei yetkilerinizi birilerinin yaltakçılığında değilde vijdanlı bi şekilde esnafın faydasına kullanın yetkilerinizi...ama unutmayın ki herkes her yaptıgının hesabını muhakkak birgün verir...ve yine inanıyorum biz servisçi esnafını bu duruma düşürenler çok acı şelikde esap verecekler....yıllar öncesinde bir şirkette servis sorumlusu olarak çalışan birini geçtiğimiz günlerde gördüm de...haline çok acıdım...sağlıkla çalıştıgı günlerde yalan yemin ederek araa bulan arabacının parasını verirken sanki bağış yapar gibi arabacıyı ugraştıran işleri yanındaki arkadaşlarına satıp anında birilerini işsiz bırakan bu şahıs allahdan şefkat tokatını yemişde ne hale gelmiş görmenizi izterdim..gördüğümde konuşamıyo yürüyemiyor bir haldeydi...ama gözlerinde o günlerin pişmanlığını gördüm...bu tur firmaları varya allah onlara yardım etsin...yedikleri bunca hak aldıkları bunca ah ne olacak çok merak ediyorum... |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 02.03.2009 22:33:35 |
|
Servis araçlarının 3(üç)ayrı renklerden oluşturulacağı, Beyaz Renkli araçların Turizm Taşımacılığında, Turuncu veya Sarı renkli araçların Öğrenci Taşımacılığında, Turkuaz veya başka bir renkteki araçların ise Personel Taşımacılığında kullanılacağı ve araçlardan Yıllık Rusum(harç) alınacağı şeklindeki duyumlarımızdaki gerçeklik payını gerek UKM gerekse İBB Toplu Ulaşım Hizmetleri yetkilerinin basın yoluyla net bir şekilde açıklamalarını merakla bekliyoruz.Yukarıda belirtmiş olduğumuz uygulamaların yürürlüğe girmesi halinde plaka tahdidi değil İştigal konumuz olan taşımacılık sektörüne tahdid getirilmiş olacaktır. Yıl içersinde Yol izin belgelerinden alınan ücretlerin ne kadar olduğu ve ne amaç ile nerelerde kullanıldığı hakkında da yetkililer bu sektörde çalışan insanlara www.tasimacilar.com aracılığınız ile bilgi verirlerse memnun oluruz. Saygılarımla, |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.02.2009 17:21:16 |
|
Ulaştırma bakanlığı okul servis araçları hakkında bir yönetmelik uygulamaya koymuştur. Mademki ulaştırma bakanlığı bu yönetmeliğe imza attı ise büyükşehir belediyeleri sadece yönetmeliğe sadık kalarak uygulamayı yürütmelidir. İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OKUL SERVİS ARAÇLARINA TAHTİD VEYA SINIRLAMA GETİRMEDİ İSE İSTANBUL PLAKALI TÜM SERVİS ARAÇLARI TAHTİD KAPSAMINDA OLMADIĞI İÇİN ULAŞTIRMA BAKANLIĞINDAN HER TÜRLÜ YETKİ BELGESİNİ ALIR VE ÖZMAL ARAÇ OLARAK ŞİRKETE KAYITLI ARAÇ OLARAK GÖSTERİLEBİLİR KARA ULAŞTIRMASINDAKİ PERSONEL TAHTİDLİ OKUL SERVİSLERİNİN YETKİ BELGESİ ALAMAYACAĞINI SÖYLEMEKTEDİRLER. İSTANBULDA TAHTİD YOKSA BİZLERE YETKİ BELGESİ ALMA YOLU AÇILMALIDIR. |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 25.02.2009 21:35:14 |
|
PLAKALAR DONMAYACAKMIŞ AMAN NE ALA.BU PLAKALAR DONARSA KİMİN NE ÇIKARI OLACAK,DONMAZSA KİMİN NE ÇIKARI OLACAK.PLAKALAR DONMAYACAK DİYE AÇIKLAMA YAPAN EFENDİLER BUNU TERAZİYE KOYUP TARTMIŞLARMI,YOKSA ? SERVİS ARAÇLARI PİYASASI TAM BİR KEŞMEKEŞLİK YAŞAMAKTADIR. BAZI FİRMALAR MEMLEKETTEKİ EKONOMİK KRİZDEN DOLAYI EHLİYETİ OLAN HER SÜRÜCÜYE 4-5 BİN TL PEŞİN VE 2-3BİN TL TAKSİTLERLE AYDA 5-6BİN TL KAZANÇ VADEDİP BU ACEMİ SÜRÜCÜLERİ 100 BİN TL BORCA SOKTURMAKTADIRLAR BU YANLIŞ YÖNLENDİRMEYE KANAN ACEMİ HEVESLİ SÜRÜCÜLER İLK ÖDEMELERİNİ 90-120 GÜN İÇİNDE BAZEN ALMAKTA BAZENDE BUNLARIN BORÇLU OLDUĞUNU BİLEN KÖTÜ NİYETLİ FİRMA-ŞAHIŞLAR TARAFINDAN İSTİSMAR EDİLİP AYLARCA BU ARKADAŞLARA ALACAKLARI ÖDENMEMEKTEDİR. BU PİYASA TAM BİR BAŞIBOZUKLUK İÇİNDEDİR.HER İSTEYEN 1-2BİN TL YE BİR FİRMA KURUP ART NİYETLERLE SÜRÜCÜLERİ İSTİSMAR ETMEKTEDİR.PLAKALAR DONMAYACAK DİYEN EFENDİLER BU ARKADAŞLARIN DİĞER ARKADAŞLARI İSTİSMAR ETMELERİNİ NEYE BAĞLAMAKTADIR.BEN SÖYLEYİM PİYASADAKİ BOL SAYIDA KAYITLI VE KAYITSIZ ÇALIŞAN SERVİS ARAÇLARINA ÇOK SAYIDA ARAÇ OLUNCA DENETİMDE OLMAMAKTADIR.PARA KAZANAMAYAN İŞE YENİ BAŞLAMIŞ HEVESLİ BİR ÇOK SERVİS ARACI SAHİBİ ÇOK BÜYÜK ZARARLARLA ALDIKLARI ARAÇLARI İCRA DAİRELERİNE -BANKALARA KAPTIRMAKTA VEYA ARAÇLARINI ZARARINA DEVİR ETMEKTEDİR.TÜM ODALAR YENİ BAŞLAYAN SÜRÜCÜLERİ ODALARINA KAYIT YAPARKEN ONLARA BU İŞİN GİDERLERİNİN NELER OLDUĞU HAKKINDA BİLGİ VERMELİDİR.YOKSA KAYIT VE AİDAT PARALARINI ÖDEYEN KAZ GİBİ DÜŞÜNMEMELİDİR ÜYELERİNİ.BU ARKADAŞLAR BAĞKUR-MUHASEBE-KASKO-SİGORTA-MUHTASAR-KDV-GELİR-PLAKAVERGİSİ ÖDEYECEKLERİNİ HER YIL ARAÇLARININ DEĞERİNİN DÜŞECEKLERİNİ UNUTMAMALIDIR.BU PİYASA DİSİPLİN ALTINA ALINMALIDIR.İSTİSMAR EDENLER CEZALANDIRILMALIDIR. |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 28.02.2009 10:15:36 |
|
yeter artık sömürüldüğümüz tahdit koyulsun şu plakalarada her önüne gelen bu servis işine balıklama dalmasın para kazanmak bizimde hakkımız şirketlere çalımaktan bıktık servisçilerinmi şirketlerinmi dediği oluyor bu ibb de ! |
|
serhat aras / 01.03.2009 17:29:28 |
|
Haberden çok yorumcuların yazdıkları ilgimi çekti desem yalan olmaz. Halk ne güzel konuşuyor değil mi? hiç ağdalı laflara sığınmadan, kıvırmadan.. direkt. içinden geldiği gibi. yetkisiz yetkilierden de birricam olacak tam bu noktada. ne olur vakit geçirmeyin işinizde. elinizi taşın altına koyun ve uygulamaları esnafın içinde bulunduğu şartları göz önünde bulundurarak alın. öyle AB de böyle, uyum yasaları çerçevesinde gibi kendinizin de inanmadığınız kuralları koyup ocaklar söndürmeyin. küresel ekonominin getirdiği nimetlerden kimler yararlanıyor görüyoruz. eskiden Bakkal amcamız vardı. bilmezdik kredi kartı falan.. paramız olmasa da canımız çekti açız dediğimizde şeker de verirdi ekmek te!!!! şimdi büyük marketlere gidin bakanlım 10 kuruşluk sakız alabiliyormusunuz parasını vermeden! onun için yetkisiz yetkililer ahkam kesmeden önce piyasayı ve bu piyasada ekmek yiyen araç sahiplerini düşünün.. bilmiyorsanız kararı bir de onlara sorun. Odalara sorun DEMİYORUM dikkat edin. çünkü onlar aidatlarını bilirler. düşünmezler esnafı falan. esnaf abilerime ve ablalarıma da bir çift söüzm olacak.. özellikle emekli kesimine.. öyle 3 kuruşa servis çekmeyin kardeşim. emekli aylığına 300 tl takviye olsun yeter anlayışı sizi bu duruma düşürdü. bende servisçi bir kardeşinizim. 3 kuruşluk anlayış yüzünden bıraktım bu işi. hem de 2'nci işim olduğu halde.. hatta sizler gibi 60-70 bin TL vererek değil 5-6 bin TL lik ekmek teknesi j9 olmasına rağmen. çünkü her hizmetin bir bedeli var.. hakkımı almayacaksam kölelik yapmanın bir anlamı YOK. saygılarımla.. |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 05.03.2009 15:28:24 |
|
PLAKALAR DONACAK VEYA DONMAYACAK NEDEN BUNU, BU İŞİYAPAN ALIN TERİ DÖKEN EMEGİNİ,SERMAYESİNİ,CANINI VERENLERE SORMUYORSUNUZ.GELİN BİR REFERANDUM YAPALIM TİCARET ODASINA ,ESNAF ODASINA KAYITLI PERSONEL,ÖĞRENCİ ,TURİST SERVİSİ ÇEKEN BU GÜNE KADAR YOL KAĞIDINI ALAN VERGİSİNİ ÖDEYEN TÜM SÜRÜCÜLER BU KONUDA OY KULLANARAK GÖRÜŞLERİNİ BİLDİRMELİDİR. BU REFERANDUMA SADECE ARAÇ SAHİBİ OLANLAR BELLİ KRİTERLERİ YERİNE GETİRMİŞ OLANLAR KATILMALIDIR.BU İŞE HAYATINI VERENLER HAKKINDA KARARLAR ALINIRKEN MUTLAKA VE MUTLAKA BUNLARINDA GÖRÜŞÜ ALINMALIDIR. BATIDA ÇOK BÜYÜK FİRMALAR DAHA İYİYİ BULMAK İÇİN EN DÜŞÜK STATÜDEKİ İŞÇİNİN BİLE ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALMIŞ VE BU GÜN KARLI BÜYÜK KURULUŞLARI YARATMIŞLARDIR.ÖNERİLERE AÇIK OLMAKTAN KORKULMAMALIDIR. BU REFERANDUM SEMBOLİK BİLE OLSA BU İŞE EMEK VERENLERİN GÖRÜŞLERİNİ ALMAK İÇİN SEMBOLİK BİLE OLSA TİCARET VE ESNAF ODASI TARAFINDAN BİRLİKTE MUTLAKA YAPILMALIDIR.ÖYLE ÜÇ-BEŞ KİŞİNİN ŞAHSİ FİKİRLERİ İLE ONBİNLERCE ŞÖFÖR MAĞDUR EDİLMEMELİDİR. |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 06.03.2009 17:27:50 |
|
SELAM ESNAF ARKADAŞLAR PLAKA DONACAK DIYE DÜŞÜNÜRKEN ANKARA.BURASA IZMIR GIBI HERYERDE PLAKA DONDU BIRGUN TELEVIZYONDA MELIH GÖKÇE ANKARA TRAFİĞİNİ NASIL DUZENE SOKTUGUNU BAŞIBOŞ SERVIS ARAÇLARIN PLAKA TATTİTİ GETİREREK DÜZENE SOKTUĞUNU SÖYLEDİ.İSTANBUL BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ HALA DÜŞÜNÜYOR TRAFİĞİ NASIL DÜZENE SOKSAM DİYE.O ZAMAN ANKARADAKİ UYGULAMA İSTANBULDADA GERÇEKLEŞSİN.ESNAF ARKADAŞLARIM BU AYRIMI DÜŞÜNÜN . |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 08.03.2009 21:45:58 |
|
aman aman plakaları dondurmasınlar diğer illerdekiler dondu onlar öldümü en azından ellerinde bir sermaye kalıyor biz ne yapıyoruz arac eskidimi güle güle.birde açıklama yapıyarlar art niyet diye soruyorum acaba plakaları dondurmamakla siz doğruyumu yapıyorsunuz .bırakın şu at gözlüğü takmayıda bir etrafınıza bakın acaba hangisi doğru . |
|
omuryollu / 02.05.2009 16:58:47 |
|
8-10 YIL ÖNCE TOZLU TOPRAKLI KASİSLİ YOLLARIN ZAHMETİNİ ÇEK.SEVGİLİ EĞİTİM CAMİASININ BÜTÜN KAHRINI ÇEK. SEVGİLİ ÇOCUKLARIMIZIN BÜTÜN DERT LERİNE DERMAN OL... SORRASI BİR UYANIĞIN İHALE TEŞEBBÜSÜ... İHALELERDE BİR GARİP YANDAŞLIK BİR GARİP KORUMA VE İSTİSMAR... CUMHURBAŞKANLIĞI TEFTİŞ MÜFETTİŞLERİNİN BİLE AYIKLAYAMADIĞI İSTİSMARLIKLAR... ESNAF ÇİLEKEŞ... MAĞDUR... EKMEĞİ İÇİN HER ALANDA (OKUL İDARESİ, TRAFİK, ESNAF ODASI, HUKUKSUZLUK SİSTEMİ V.S.) MÜCADELE EDEN BİR GARİP... BİR SEKTÖR OLUŞTU KENDİLİĞİNDEN VAMPİR GİBİ ÜŞÜŞTÜLER ÜSTÜNE. ŞİMDİ ALIN SEKTÖRÜ BAŞINIZA ÇALIN (DUYARLI ESNAF HARİÇ). DUYARLI OLACAK VE TEDBİR ALACAKLARA İVEDİLİKLE DUYRULUR???????? |
|
Kişisel bilgilerinin görünmesini istemiyor. / 14.05.2009 13:53:36 |
|
|
|
|
|
istanbul gibi her geçen gün öğrencisiyle işçisiyle yeni göçlerle nufusu artan bir metropolda insan taşımacılığı yapmaya çalışan biz servis taşımacılarının artık haklarının iade edilmesini istiyorum.
Bu düzen böyle geldi değişmez diye bir şey yok.
Ben ATATÜRK ilkelerine bağlı bir vatandaş olarak ulu önderimizi örnek alırım.
O koskoca ulusu değiştirdi. Haklı davasında sonuna kadar savaştı.
İSTANBULdaki PERSONEL VE ÖĞRENCİ TAŞIMACILARI olarak bizde haklı davamızda haklarımızı alana kadar mücadele edeceğiz. PLAKA TAHDİDİ ve FİYATLARDA STANDART TARİFE istiyoruz. Madem serbest ticaret var o halde bıraksınlar aracımızla istediğimiz rutta hatlı minübüsler gibi çalışalım.
SÖMÜRGECİLİĞİ FRANSADA ARAMAYA GEREK YOK. HEMEN YANIBAŞIMIZDA BURNUMUZUN DİBİNDE DEVLETİN BİZLERE KARŞI SAHİPSİZLİĞİ TUR FİRMALARININ BEDAVA RAKAMLARA TAŞIMACILIK YAPTIRMAYA ÇALIŞMALARI SÖMÜRGECİLİK DEĞİLDE NEDİR.
Biz ve bizler gibi servisçiler çoluğumuzun çocuğumuzun rızkını yasaların boşluğundan yararlanıp bit gibi türeyen tur firmalarına yedirmeyeceğiz...
BİZ İNSAN TAŞIYOR AMA İNSAN GİBİ YAŞIYAMIYORUZ.
Bunu değiştirmek de bizim elimizde.
BANA NEciliği bırakıp boynumuzu bükmeden dik bir şekide haklı davamızda sonuna kadar mücadele ederek.
6 yorum yazılmıştır
Yazan:isimsiz | Tarih: 30/4/2009
Konu: sesimizi duyan yokmuuuuuuuuuu
biz ekmeğini sadece servis işinden kazanan bu işi ek iş olarak görmeyen şöför arkadaşlarım adına artık feryat ediyorum bir an önce yetkililere sesleniyorum plakalarımızı dondurun ve bizi şirketlerin rant aracı olmaktan ve onlara köle gibi bağlı olmaktan çıkarın yoksa yakında bu gidişle bu işi yapacak esnaf bulamayabilirsiniz araçlarımızın bakımlarını yapamayacak kadar vergileri ödeyemeyecek kadar zor ve kötü durumdayız
Yazan:isimsiz | Tarih: 7/4/2009
Konu: plakaların sabıtlenmesi hususu
isdtanbulda 20 yıldır servis taşımacılığı yapıyorum bız 20 yıldır şrklerin bırer kolesi gibi çalışıp hala yerimizde sayıyoruz şrkler hepsi birer holdınğ oldular ama bizim bır çok arkadaşımız bu somuruye dayanamayıp aradan cıktılar .Şimdı başımdan geçen bır olayı anlatacağım tamamen gerçek 31 03 2009 gunu cenaazem vardı çok yakın ım olan annemı kaybettim gece yarısı hiç bir kımseye haber veremeden yoa çıktık ama gelınce olan olmuş benım cenazeme gıtmemi fırsat bılen çalıştığım fırma benım yerime araç koymuş şimdi soruyorum size odalarda para toplayan başkanlara siz neiş yapıyorsunuz bıran once aldığınız paraları helal ettırın bıze sahıp çokın palakalara sınırlama getırerek bu şirketlerin elınden bızı kurtarın saygılarımla
Yazan:kürşad-turan74@hotma | Tarih: 21/3/2009
Konu: servis plakaları ve çalışma ücretleri
sayın yetkililer benim 2 adet srv münibüsim var öncelikle plakalara tahtit konulsun yeterince araç var zaten birde ihale alıp iş veren trizim fimalarında at koşturhasına son verilmesi gerekmektedir servisçilerin baglı oldugu yer fiyatları belirlesin km hesabı tabi trafik yogunlugu ve köprü ve oto yol geçişleride göz önünde bulundurulmalıdır araç sahibinin hiç bir hakkı yok iş veren canı ne zaman isterse iş bıraktırıyo gerçekten büyük hasızlıklar oluyo biz srv sahibleri olarak desdegimiz sizlerle
Yazan:isimsiz | Tarih: 21/5/2008
Konu: garip servisciler
Arabalar eskidi hala tahtid olacak
Yazan:mehmet şahin | Tarih: 26/11/2007
Konu: İSTANBULDA SERVİS ARAÇ PİLAKALARINA TEHDIT KOYULMASI GEREK
BEN YİRMİBEŞ YIL SERVİSCILIK YAPIYORUM BENİM ŞUAN 1995 MODEL ARACİM VAR ARACIMIN MODELİ DÜŞÜK OLDUGUNDAN İŞALAMIYORUM ÖNÜNE GELEN SERVİSCİ OLUYOR BU KONUYA BİR ÇÖZÜM GETİRİLMESİNİ GEREKEN MECİLERDEN ARZEDERİM SAYGILARIMLA
Yazan:isimsiz | Tarih: 10/11/2007
Konu: selamlar
İlk olarak eşitsizliğin bu kadarına pes dedirtirecek davranışlar sergileyen büyükşehir belediyesine seslenmek istiyorum. Türkiyemizde yaşayan ve her kesin eşit haklara sahipolduğuve kanun gözünde eşit olan kanunlarımızın varlığında şunu söylemek istiyorum.Bizler istanbulda hatalı davranışlar yapıldığında araç kullanıcıları cezalarını plaka haklarını almış diğer şehir servislerinden farklı mı ödüyoruz veya polislerimiz veya belediyelerimiz farklı bir uygulama mı sergiliyor bizlere tabii ki hayır. İşte hala ne duruyoruz birleşelim büyüyelim artık bu haklarımızın peşinden koialım. Servis şirketleri tarafından köle gibi kullanıldığımızı niye görmüyoruz. Hadi artık bastıralım çok büyük bir grubuz yeter diyelim ve servis şirketlerine kafa tutalım onlar bizi kullanmaktan sa bizi memnun etmeleri ni sağlayacak plaka haklarımızı belirtelim hadi artık yeterrrrr.
Son Yazılarım
Kategorilerim
Arkadaşlarım
Bağlantılarım
Şimdi de korsan servisler türedi
Belediyeler tarafından 60-80 TL arasındabir bedelle verilen taşıma belgesini ala-mayanlara sahtesi çok yüksek mik-tarlarda satılıyor.
Türkiye`de faaliyet gösteren okul servisi, personel servisi gibi araçların kayıt altına alınmasına ve illegal çalışmaların engellenmesine yönelik faaliyetler devam ediyor. 13 milyon nüfuslu İstanbul`da 50 bini aşkın servis aracı bulunurken, Türkiye genelinde bu rakam 300 bini buluyor. Araçların kayıt altına alınması sırasında yapılan denetimlerde sık sık kanun dışı uygulamalara rastlanıyor. Son dönemlerde, servis araçlarına taşımacılık yapabilmeleri için belediyeler tarafından verilen güzergâh kullanım izin belgelerinin sahteleri yapılmaya başlandı. Yapılan denetimler, korsan taksilerle yapılan mücadelenin yanına korsan servislerin de eklendiğini gösteriyor. İstanbul`da son iki yılda yaklaşık 300 servis aracına 20 bin TL`yi aşan para cezası kesilirken 100`den fazla servis de mühürlendi.
Hazırlanan sahte servis belgelerinin esnafa yüksek fiyatlardan satıldığını belirten ve yasadışı yollarla hazırlanan illegal evraklara tevessül edilmemesi gerektiğini söyleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi(İBB) Toplu Ulaşım Müdürü Ali Arslan, esnafın müdürlüklerine başvuruda bulunarak, gerekli izin belgesini almaları konusunda uyarılar yaptı. Servis esnafına, kanuni yönden kendilerini sıkıntıya sokacak girişimlerden uzak durmalarını söyleyen Arslan, `Konuyla ilgili denetim çalışmaları yapılıyor ve sahte evrakla taşımacılık yapan servis araçları hakkında gerekli cezai işlem uygulanıyor.` dedi.
SAHTECİLİK YAPANLARIN SİCİLİNE İŞLENECEK
İBB Toplu Ulaşım Müdürü Arslan, verilen güzergâh kullanım izin belgesinin seri numarası ile bandrollerin seri numarasının sahtesiyle aynı olduğu, renk ve teknik özellikleri sebebiyle de kolayca tespit edildiği bilgisini verdi. Servis taşımacılığı yapan esnafın gerekli izin belgesini almaları için yapacakları işlemleri kolaylaştırdıklarını vurgulayan Arslan, buna rağmen sahteciliğe başvuranların suçunun sicillerine işleneceği, bir daha izin belgesi alamayacakları uyarısında bulundu. Türkiye`de her şeyin belgeye bağlandığına göre bu işin de belgeli yapılması gerektiğini ifade eden İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Celil Anık, bu şekilde çalışan servisçilerin haksız kazanç elde ettiğini belirtiyor. Sahte belgeyle çalışanların vergi kaçırdığına dikkat çekiyor. İstanbul Bahçelievler Minibüsçü Esnaf Odası Başkanı Halit Yılmaz da güzergah izin belgesi olmadan taşımacılık yapılamayacağını dile getirdi. Yılmaz, `Bu tür korsan servisler, taksilerden sonra türedi. İkisi de kötü bir durum. Devlet bu yüzden zarara uğruyor. Ayrıca kayıt altında olan ve çalışma iznini alan diğer meslektaşlarına haksızlık yapmış oluyor. Ayrıca bu servisçiler, sabah ve akşam firma çalışanlarını taşırken, gündüz vakti de korsan olarak dolmuşçuluk ve minibüsçülük yapıyor. Bu tip araçların zorunluluk sigortası da olmadığı için vatandaşın bindiği aracın koltuk sigortası da olmuyor. Herhangi bir kaza durumunda vatandaş zarar görüyor.` diye konuştu.
Kaynak : Zaman
Plaka tahdidi
Konuşmasında plaka tahdidine de değinen METRO TURİZM Bşk.Galip Öztürk sözlerini şöyle sürdürdü: "UATOD Başkanlık görevime seçilirken de otobüslere plaka tahdidinin getirilmesinden yanaydım. Bugün otobüs sayısı 11 bine yaklaştı. Her yıl yaklaşık 1.500 otobüs iç pazarda, bizlere satılıyor. Plaka tahdidi ile birlikte otobüslere on yaş sınırı getirilirse, yılda yine 1.500 otobüs satışı devam eder. Son üç yılda yüzde 30 değişim olduğu unutulmamalı. Ben otobüs üreticilerine de, aramızda bulunan Mercedes Benz’in en üstünde görev yapan Eşref Biryıldız’a da plaka tahdidinin, iç pazarı daraltmayacağını ısrarla bir kez daha söylüyorum. Ayrıca, risk yönetiminin iyi yapılması gerektiği inancındayım. Şirketimizin kurulduğu günlerden bu yana çalışan bireysel otobüsçülerin yüzde 70’i yok olmuş. Artık bu mesleği yapmıyor. Ama bir otobüsle firmamıza girip, şimdi 8 otobüsü olan bireysel otobüsçü arkadaşımız da var. Tahdit sektörün kurtuluşu olur."
TESK, KAMYONLARA PLAKA TAHDİDİ KONULMASINI İSTEDİ
ANKARA (ANKA) - TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, kamyoncu esnafının sıkıntılarının "Karayolları Ulaşım Kanunu" ile daha büyüdüğünü belirterek, "Kamyoncu esnafımız acımasız rekabet koşullarında çalışmaktadır. Acilen plaka tahdidi uygulanmalı" dedi.
TESK Başkanı Palandöken yaptığı açıklamada, 2003 yılında yürürlüğe giren "Karayolları Ulaşım Kanunu" ile kamyoncuların var olan sıkıntılarının daha da ağırlaştığına dikkat çekti.
Sektördeki temel sorunun, Türkiye’de tüm Avrupa ülkelerindeki kamyon sayısından daha fazla kamyonun bulunması olduğunu belirten Palandöken, "Kamyoncunun çilesinin bir nebze olsun hafifletilebilmesi için öncelikle bu sektöre girişlerin plaka tahdidi uygulanarak önlenmesi gerekir. Yıllardır ticari taksiler için uygulanan plaka tahdidinin bugüne kadar kamyoncu esnafımız için neden uygulanmadığını anlamak mümkün değildir. Plaka tahdidi uygulaması zamanında başlatılabilseydi, bugün ulaşım sektörünün sorunları böylesine büyümez ve kaynak israfı da bu rakamlara ulaşmazdı" dedi.
Kamyoncu esnafının olumsuz ekonomik koşullarda ayakta durmaya çalışırken devletten de hiçbir destek görmediğini ifade eden Palandöken, şunları kaydetti:
"Kamyoncularımızın bireysel taşımacılık yapabilmeleri için en az 25 ton istiap haddine sahip özmal taşıtı olması gerekmektedir. 25 ton istiap haddine sahip tek bir kamyon Türkiye’de ve dünyada üretilmemiştir. Kaldı ki sınırlı sermayesine emeğini da katarak kamyonculuk yapan esnafın 25 ton istiap haddine ulaşmak için ikinci bir kamyon alması da mümkün değildir. Sektörün gerçeklerine aykırı bu yanlışlığın bir an evvel düzeltilmesini istiyoruz."
Karayolu yük taşımacılığının temel aktörü olan kamyoncuların, hava ve denizde yük ve yolcu taşımacılığı yapanlara tanınan ÖTV ve KDV’den muaf akaryakıt desteğinden yararlandırılamadığını belirten Palandöken, "Hükümetimizden kamyoncu esnafının bu önemli ve yaşamsal sorununa da bir çözüm bulmasını bekliyoruz" dedi. (ANKA)
(AS/BUN)
24/3/2007
Başta ANKARA olmak üzere birçok ilimizde plakalarına tahdid gelen meslektaşlarıma tebriklerimi sunarım ve bu sevindirici emeğin hakkının alındığı olaya bizlerinde kavuşmasında sizlerinde yardımcı olacağınızı ümit ediyorum.
zamanında açılan mahkemelerde iptal edilen karara bir anlam veremiyorum.karada servislerin belirli saatlerde trafiğe çıktığını ve bunun trafiğe bir olumsuzluk sağlamadığı açıklanmıştır.ayrıca plakaya gelen tahdidin bir rant olacağı ve haksız kazanç olacağı bildirilmiş,müşteriden fazla ücretlerin alınacağı,seviyenin düşeceği konusu işlenmiştir.
peki bu kararı alan mahkemeye veya bunu ortaya atan ticaret odasına soruyorum.biz servisciler üzerinden rant elde eden şirketler şu an neler yapıyor.müşteriye sevimli gözükmek için bizlere her üç senede bir araba değiştirmeyi ve her koşulda müşteri memnuniyeti sunacağı vaadetlerinde bulunan şirketlerin velilerden aldıkları ücret üzerinden komiyon almıyorlarmı bugün bir düşünün,2500 ytl senelik servis ücreti veren bir veli biz araç sahiplerine bu ücretin nekadarı tahsis ediliyor.%40 larda yapılan kesintilerden sonra biz araç sahiplerine bu para ikram ediliyor ve sonrada alınan karara bakarmısınız,haksız kazanç ücretlerin yükselmesi diye bir şey atılıyor ortaya.
artık bizlerde hayat sıtandartlarında yaşamak avrupa starndartlarında hizmet verirken o standartlardada emeüimizin karşılığını bekliyoruz.onun içindirki alınan karar bizler tarafından haksızca karşılanmaktadır.
baştada dediğim gibi birçok ilde plaka tahdidi kanunen yasalda sadece istanbulda şirketler rant elde edcekler diye yasadışımı bunun da kararını sizler verin.
şimdilik bizlere bu olanağı sağlayan ücretsiz olarak sizlere sesimizi duyurmamıza yardımcı olanan blogcu sitesinden yazılarımı sunacağım inşallah duyarlı meslekdşkalrımın yoğunluğu karşısındada sadece kendimize ait olan bir siteye sahip oluruz.
bizler hakkımızı aramazsak kimse bu hakkı bize vermez..
Yorum yaz! :: Arkadaşına Gönder!
* * * * * * * * * * *
Yazan: GESDER(gebze servisçiler derneği) adına CAN SÖNMEZ | Konu: plaka tahditi | Tarih: 12/10/2008
bakın istiyorsunuz ama ne istediğinizi bilmek lazım sizin istediğinizin size verilmesini sağlamalısınız onun için önce altyapısını oluştururken takipçisi olmalısınız gerçek servisçi esnafına verilmesini sağlamalısınız ve takipçisi olmalısınız her isteyene verilirse rantçılar işin içine girer gerçek servisçi esnafı yine yararlanamaz KOCAELİNDE yapılan uygulama gibi olursa sizin plakaların bir kıymeti olmaz büyük şirketler sizi sömürmeye devam eder teşekkürler BİZE ULAŞMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR TEL.0262 645 0080 FAXS 645 03 71
* * * * * * * * * * *
Yazan: selami tanboğa | Konu: kızlar | Tarih: 7/6/2008
prens_300_300@hotmail.com
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz | Konu: servisci eziyeti | Tarih: 9/5/2008
17 senemi verdim.dahada vericem gibi...analar bakamaz.servisci bakar.okulda ögrt.kızar,servisci araba kırılır,dökülür para veriyoruz derler yutarız..çünkü servisciyiz...yaa ey insanlar dünyanın en degerli varlıklarını çocukları taşıyoruz.baba gibi abi gibi örnek insan oluyoruz sırdaş gibi sayıları azalan,nesli tükenmeye başlayan servisci amcaları borçlu icralık boynu bükük bırakmayın.hatırlanmak hatırda kalmak dilegiyle...
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz | Konu: servis pilaka tahdidi | Tarih: 4/4/2008
elbette bizlerde arkadaşlarımıza katılıyoruz çoğu büyük illerde olduğu gibi istanbulda da onaylanmasını istiyoruz,artık şirketlere üstümüzden para kazandırmamalıyız.
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz | Konu: plaka tahdidi | Tarih: 19/3/2008
diyer illerdeki gibi istanbuldada servis araclarına plaka tahdidi istiyorum benim gibi düşünen binlerce servisci arkadaşım var.yetkililere duyurulur.
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz | Konu: tur şirketlerinin paraları gününde ödemeyip | Tarih: 14/1/2008
tur şirketleri tarafından paramız ğününde ödenmediği ğibi birde kaba kuvvete ve hakarete maruz kalıyoruz günün de hak edişleri ödemeyen şirketlerin adlarını internetten yayınlayıp servisçi arkadaşları uyaralım muhasebe parası polis parası çek yapragı parası koltuk sigortası parası adı altında kesinti yapılarak komik rakamlar ödeniyor o bile gününde ödenmiyor yetkilileri göreve çağırıyoruz servisçiler kullanılıyor tur şiketlei tarfından ödemeyen hak yiyen şirketler cevahir tur beytur özgün tur best tur ersoylar
* * * * * * * * * * *
Yazan: murat özbakay | Konu: Hangi rant | Tarih: 9/11/2007
Sevgili dostlar istanbul'da rant oluşacakmış. Hangi rant şirketlerin aldığı rantmı. Taksi plakalarını dondurdunuz rant oluşmadımı.Bugün taksi plakası 550-600 bin ytl arası burada rant yokmu. Ankara,İzmir.Diyarbakır.Bursa.İzmit. Buralarda rant oluşmayacakmı. Bütün mesele şirketlerin sömürüsünü sürdürmek için alınan bir karadır bu birlikte çalışıyorlar. Pastadan hepsi paylarını alıyor.Sabah trafik sıkışmıyormuş gelinde bir görün sıkışıyormu sıkışmıyormu.Tabi sabah erken kalkıp gelebilirseniz. veya evinizin penceresinden baksanızda görürsünüz yoğunluk varmı yokmu. Çok değil bir iki yıl sonra trafik tamamen servisciler ile tıkanacak. O zaman mecburen çıkacak bu plaka tahditi. Belediye neden km. başı bir raiç belirleyerek servisçi arkadaşların hakkını korumuyor. Bügün zararına çalışan arkadaşlar var.Ama tabiki şirketlerin çıkarını koruyacak. zaten bu kararı engelleyen büyük şirketler değilmi.Sizler onları biliyorsunuz. Ben sayın Başbakandan umutluyum bu kararı eninde sonunda kendisi çıkaracak.
* * * * * * * * * * *
Yazan: ersoy göksoy | Konu: lafla olmuyor | Tarih: 18/10/2007
öncelikle teşekkürler böyle bi konuya değindiğiniz için.hatayı hiç başka bi yerde veya şirketlerde aramamıza gerek yok çünkü hata bizlerde ve kayıtlı olduğumuz odalarda.bugüne kadar onlar bizim haklarımızı savunmadıkları gibi bizde onlarda bu talebi istemedik. onlar bizlerden aidatlarını bizde onlardan faaliyet belgesi istedik başka bişey yok .taksiciler ve minibüscüler kadar olamadık.halbuki istanbulun ağır yükünü bizler çekmekteyiz. birlik olup sesimizi duyurmamız lazım başka türlü bizi kimse duymayacak görmeyecek.........
* * * * * * * * * * *
Yazan: ynazli@mynet.com | Konu: yaraya tuz bastin !!!! | Tarih: 18/10/2007
merhaba
yazını okudum ve gonulden katılıyorum .Servıs söförumu hııı atlı ustu bı söfor işte
gözuyle bakılmaktan bıktım.İnsanca davranıs görmeyi hepımız hak edıyoruz sırketlerın bızım uzerımızden kazandıkları yeter artık ,fakat bızım arkadaslarımızda da hata var ya senetım var bak burdan cıkarsan veya kabul etmessem ödeyemem arabayı y,kay bederım dıyım 100 km yola 60 ytl ye cekerse bız bunlardan (sırketlerın üzerimizden fazla fazla kazanmasından ) kurtulamayız .ben derim ki butun serviscıler toplanalım bır organızasyon kuralım km basına belırlı bır fıyat koyalım bunun altına kımse ınmesın hem sırketlerin bızlerı sömurmesınden kurtulalım hemde para kazanmaya baslıyalım sadece yakıta ve senete calışmaktan kurtulalım.
sanyi calısmalar hoscakal
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz.org | Konu: selamla | Tarih: 17/6/2007
Ben bu konuda size yardımcı olabilirim.. Su anda hazrılanan mevcut bir sitemiz var..
irtibat icin. isimsiz.org@hotmail.com
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz | Konu: plaka tahdidi | Tarih: 17/6/2007
bu kanuya göstermiş hasasiyet ten dolayı kutlarım,diğer büyükşahürlerde varda tahdit neden istanbulda olamsın,sonuna kadar arkanızdayız,,,,saygılar
* * * * * * * * * * *
Yazan: isimsiz | Konu: teşekkür | Tarih: 31/3/2007
sizi gönülden kutluyorum bu konuyu dile getirmek için site kurmuşsunuz yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum.artık uykudan uyanma zamanımız gelmedimi bence geldide geçti bile.arabayı alan ben servis taşımacılığı yapacağım diye sokaklarda .bizden hep isteniyor belgeler evraklar vs. ama verilen ne var hiçbirşey .tekrar teşekkürler servisci arkadaşlarımın bu konuya daha duyarlı davranmaları dileğiyle.plaka tahdidine EVET.
|
|
|
|
|
|
|
*** SİZİ KUTLUYORUZ *** BUGÜN 2047426 ziyaretçi (4501410 klik) MİSAFİRİMİZ OLDUNUZ *** |
|
|
|
|